2016 m. lapkričio 29 d., antradienis

Mokymasis tyrinėjant

Spartėjant gyvenimo tempui, vis svarbesnę vietą jame užimant informacinėms technologijoms,  dažnai  vieni kitų klausinėjame, kaip geriau padėti šiandieniniam mokiniui mokytis. Pastebime, kad  tik  įprastiniai mokymo metodai neefektyvūs. Mokytojams reikia daug būdų, kad galėtų kuo geriau formuoti  įgūdžius bei mokėjimus dirbdami su įvairiais mokiniais.

Patyriminis mokymas yra sudedamoji ugdymo dalis. Tai viena seniausių edukacijos formų. Paprastai sakant – tai mokymasis darant. Juk žmonės geriausiai mokosi  iš savo asmeninės patirties ir savo  atradimų, nes tai yra sąmoningumo didinimas ir galimybių ribų plėtimas. Patirtinis mokymas patrauklus tuo, kad jis besimokantį  įtraukia, skatina tyrimų rezultatų analizę. Taip galima mokytis atliekant bet kokį darbą.

Šaltinių pagrindinės mokyklos pradinių klasių mokytojos 2016 m. lapkričio 4 dieną susirinko pasidalyti patirtimi iš vasarą Klaipėdoje vykusių 3 dienų  kursų ,,Mokymasis tyrinėjant“. Linksma kompanija  patirtimi dalijosi mokytojos Eurikos sodyboje netoli  Seirijų – nemažai patirties įgyta jau vien būnant toje gražioje aplinkoje ir vaišinantis ,,...cikrom dzūkiškom bandom“.
Ką gi girdėjome ir matėme:
*eksperimentas ,,Ledo planeta“ – ledo planeta, sukurta ant užšaldyto vandens baliono.
*eksperimentas ,,Rūko sukūrimas“ – į stiklinį indą įpylus karšto vandens ir įdėjus sauso ledo, galima klasę ,,paskandinti“ rūke.
*eksperimentas ,,Dramblio dantų pasta“ ...
                      Įvairius darbus bei eksperimentus demonstravo ir įdomiai komentavo mokytojos Eurika Turčinienė, Inga Šalnienė, Irena Raulinavičienė, IlonaAndriušienė, Vilija Pigagienė.

                      Laikas neprailgo, nes mokymasis vyko vis kažką veikiant, atrandant naujo. Tokiame smagiame pulkelyje kiekvienai pasakius  vos  po vieną sakinį apie tai, kas sekasi geriausia, kaip mokau savo mažuosius mokinius – patirties bagažas labai papilnėja.







Pradinių klasių mokytoja metodininkė Asta breidakienė

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą