Spartėjant
gyvenimo tempui, vis svarbesnę vietą jame užimant informacinėms
technologijoms, dažnai vieni kitų klausinėjame, kaip geriau padėti
šiandieniniam mokiniui mokytis. Pastebime, kad
tik įprastiniai mokymo metodai
neefektyvūs. Mokytojams reikia daug būdų, kad galėtų kuo geriau formuoti įgūdžius bei mokėjimus dirbdami su įvairiais
mokiniais.
Patyriminis
mokymas yra sudedamoji ugdymo dalis. Tai viena seniausių edukacijos formų.
Paprastai sakant – tai mokymasis darant. Juk žmonės geriausiai mokosi iš savo asmeninės patirties ir savo atradimų, nes tai yra sąmoningumo didinimas
ir galimybių ribų plėtimas. Patirtinis mokymas patrauklus tuo, kad jis
besimokantį įtraukia, skatina tyrimų
rezultatų analizę. Taip galima mokytis atliekant bet kokį darbą.
Šaltinių
pagrindinės mokyklos pradinių klasių mokytojos 2016 m. lapkričio 4 dieną
susirinko pasidalyti patirtimi iš vasarą Klaipėdoje vykusių 3 dienų kursų ,,Mokymasis tyrinėjant“. Linksma kompanija patirtimi dalijosi mokytojos Eurikos sodyboje
netoli Seirijų – nemažai patirties įgyta
jau vien būnant toje gražioje aplinkoje ir vaišinantis ,,...cikrom dzūkiškom
bandom“.
Ką gi girdėjome
ir matėme:
*eksperimentas ,,Ledo planeta“ –
ledo planeta, sukurta ant užšaldyto vandens baliono.
*eksperimentas ,,Rūko sukūrimas“ –
į stiklinį indą įpylus karšto vandens ir įdėjus sauso ledo, galima klasę
,,paskandinti“ rūke.
*eksperimentas ,,Dramblio dantų
pasta“ ...
Įvairius darbus bei
eksperimentus demonstravo ir įdomiai komentavo mokytojos Eurika Turčinienė,
Inga Šalnienė, Irena Raulinavičienė, IlonaAndriušienė, Vilija Pigagienė.
Laikas neprailgo,
nes mokymasis vyko vis kažką veikiant, atrandant naujo. Tokiame smagiame
pulkelyje kiekvienai pasakius vos po vieną sakinį apie tai, kas sekasi
geriausia, kaip mokau savo mažuosius mokinius – patirties bagažas labai
papilnėja.
Pradinių klasių mokytoja metodininkė Asta breidakienė
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą