Mokytojas šiuolaikinėje mokykloje turi
pasižymėti ne tik bendrąja pedagogine kompetencija, bet ir edukacinių idėjų bei
technologijų taikymo kompetencija, išmanyti šiuolaikines didaktines sistemas
bei gebėti jas taikyti savo veikloje. Lietuvos švietimo strategijoje teigiama,
kad būtina įgyvendinti mokytojų rengimo ir kvalifikacijos tobulinimo programas,
padėsiančias mokytojams įgyti kompetenciją diferencijuoti, personalizuoti
ugdymą, tikslingai taikyti mokytis padedančius (įsi)vertinimo būdus bei diegti
išmaniąsias technologijas ugdymo procese.
Kurdama motyvuojančią ir
kūrybiškumą skatinančią mokymosi aplinką, Alytaus Šaltinių pagrindinė mokykla
inicijavo tęstinius mokymus mokytojams „Skaitmeniniai pokyčiai mokykloje “,
kurių tikslas – tobulinti mokytojų skaitmeninio
raštingumo gebėjimus. Programą parengė ir mokymus vedė mokyklos
direktorius Alfonsas Lietuvininkas, direktoriaus pavaduotoja ugdymui Jolita
Petkevičienė, vyresnysis informacinių technologijų mokytojas Mindaugas
Leskevičius ir fizikos mokytoja metodininkė Rasa Kižienė.
Kovo 23 d. prasidėjusių
mokymų metu mokyklos mokytojams buvo pristatyti projekto „Samsung Mokykla
ateičiai“ rezultatai, diskutuota apie skaitmeninių pokyčių šiuolaikinėje
visuomenėje įtaką švietimo sistemai, susitarta dėl mokyklos skaitmeninių
pokyčių vizijos. Seminaro dalyviai
aptarė problemas, su kuriomis susiduria ar gali susidurti diegdami išmaniąsias
technologijas pamokose, diskutavo, kaip jų būtų galima išvengti. Praktinėje mokymų
dalyje mokytojams buvo suteikta žinių, kaip organizuoti mokymo(si) procesą,
pagrįstą išmaniųjų technologijų naudojimu, buvo ugdomi gebėjimai kūrybiškai ir
išradingai naudoti įvairias skaitmenines priemones, padedančias efektyviau
mokyti ir stiprinti mokinių mokymosi motyvaciją. Seminaro dalyviai praktiškai
išbandė įvairias ugdymui(si) tinkamas Apps programėles, susipažino su debesų
kompiuterija bei kitais alternatyviais mokymo(si) šaltiniais.
Mokymų pabaigoje
mokytojai aptarė mokyklos skaitmeninių pokyčių projekto „Skaitmeninės priemonės
mokėjimui mokytis“ būsimas veiklas ir siekiamus rezultatus. Šio projekto, kuris
prasidės balandžio mėnesį, tikslas – ugdymo procese tikslingai ir efektyviai
naudoti išmaniąsias technologijas mokinių mokėjimo mokytis kompetencijos
ugdymui ir vertinimui. Siekiant realizuoti šį tikslą bus
panaudota mokyklos techninė bazė bei mokinių turimi išmanūs įrenginiai. Be to,
projekto metu bus siekiama sukurti vientisą mokinių mokėjimo mokytis
kompetencijos ugdymo ir vertinimo sistemą, turinčią teigiamos įtakos mokinių
asmeninei pažangai ir ūgčiai.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą