STEAM ugdymas – integralus, į kompleksišką tikrovės
reiškinių pažinimą, pritaikymą ir problemų sprendimą kreipiantis mokinių
gebėjimų ugdymas gamtos mokslų, matematikos, technologijų ir inžinerijos
kontekste.,
Dauguma pažangių pasaulio valstybių
pastaraisiais metais sutelkė dėmesį į STEAM (gamtos mokslai, technologijos,
inžinerija ir matematika)
ugdymo reformas, ypatingai daug dėmesio skiriant
mokykliniam ugdymui. Siekiama paruošti jaunąją kartą XXI a. iššūkiams, ugdyti
problemų sprendimo ir kritinio mąstymo gebėjimus, tinkamai supažindinti
moksleivius su karjeros STEAM galimybėmis bei užtikrinti visos šalies
konkurencingumo ir produktyvumo augimą. Tačiau nepaisant ateities perspektyvų
ir darbų rinkos poreikių, tik ketvirtadalis Lietuvos abiturientų renkasi
tiksliųjų, gamtos, technologinių ir inžinerinių mokslų (STEAM) specialybes.
STEAM profesijų nepopuliarumą lemia ne tik tai, jog šie mokslai atrodo
sudėtingesni, reikalaujantys atidumo, išlavinto loginio mąstymo, bet ir tai,
kad dar mokyklose STEAM dalykai dėstomi remiantis formulėmis, teoremomis,
aksiomomis, beveik nepateikiant gyvenimiškų pavyzdžių, aktualių kasdienių
reiškinių paaiškinimų.
Alytaus Šaltinių pagrindinė mokykla
suvokdama STEAM srities mokslų poreikį nusprendė tiek pradinio, tiek
pagrindinio ugdymo klasėse stiprinti
STEAM mokslų ugdymą ir mokant gamtos bei technologinių mokslų remtis probleminiu,
tyrinėjimu grįstu ugdymu, sudarant mokiniams galimybes teoriją glaudžiai sieti
su praktika, bendradarbiauti, skatinti probleminį mąstymą bei kūrybiškumą.
Ugdymo proceso metu siekiama, kad mokiniai būtų skatinami domėtis aplinka, ją
tyrinėti, kelti klausimus ir ieškoti atsakymų, diskutuoti apie savo stebėjimus,
atradimus, patirtį, įžvelgti gamtos reiškinių priežastis, dėsningumus, sužinoti
mokslinių atradimų istorijas ir atskleisti jų svarbą šiuolaikiniame gyvenime.
Diegiant STEAM mokslų stiprinimo strategiją, bus rengiamos su STEAM dalykais susijusios
neformaliojo švietimo, pasirenkamųjų dalykų, modulių programos, organizuojami
renginiai, kurie skatins mokinių domėjimąsi gamtos ir technologiniais mokslais.
Dėmesys bus skiriamas mokytojų kompetencijų, reikalingų STEAM ugdymui,
plėtojimui, gerosios patirties sklaidai ir bendradarbiavimui su STEAM sritį
pasirinkusiomis mokyklomis.